19 August 2016 1 min read

DE TIJD

Aan particulieren een online beleggingsalternatief aanbieden voor het spaarboekje. Dat is de ambitie van Birdee, naar eigen zeggen de eerste robotadviseur ‘made in Belgium’, die zich opmaakt voor zijn lancering.

Birdee is in de Belgische banksector vooral bekend als technologieleverancier voor KeyPrivate, de dienst voor het onlinevermogensbeheer van Keytrade Bank. Maar dit najaar wil het van oorsprong Luikse bedrijf de beleggers rechtstreeks aanspreken via zijn eigen website birdee.co . Het uitproberen van de voorlopige versie is momenteel intern al aan de gang, daarna volgt een test met een beperkte groep externen. De lancering voor het grote publiek is voor eind dit jaar gepland. Op het Birdee-platform zullen beleggers eigenhandig kunnen kiezen tussen 15 beleggingsportefeuilles, zonder nog de tussenkomst van de bank of een vermogensbeheerder. De website zal de belegger op speelse wijze leiden naar het voor hem meest gepaste profiel, van risicoschuw tot dynamisch. ‘We willen ons in de communicatie onderscheiden met een erg intuïtieve en didactische aanpak, zodat elke stap voor de klant begrijpelijk blijft. Gamification, zeg maar’, legt CEO en co-stichter Geoffroy de Schrevel (foto) uit.

Read the article